24/01

Officiële berichten - 24/1/2025

logo val

FEDERALE ZOMERKALENDER 2025

De volgende kampioenschappen werden toegekend:

  • BK Masters: ACW - 21-22/6/2025
  • BK werpvijfkamp Masters: ACW  – 12/7/2025
  • KvV ½ Marathon A.C. en Masters: SACN - 14/9/2025
  • BK 24u A.C. en Masters: RAM - 24/5/2025

CLASSIFICATIE VAN ATLETEN MET EEN HANDICAP

Heeft uw vereniging atleten met een fysieke of visuele beperking die ook eens willen deelnemen aan een wedstrijd? Dan is het belangrijk dat ze een classificatie krijgen op basis van hun handicap. Dat gebeurt op basis van een medisch dossier én een beoordeling door een medisch team in de praktijk. Op 5 april gaat in Brasschaat een classificatieronde door voor atleten met een handicap. Dat gebeurt slechts éénmaal per jaar. Mis deze kans dus niet!

Info en inschrijving: Classificatie atletiek - G-sport Vlaanderen
De atleet meldt zich best tijdig aan zodat alle voorbereidende stappen in orde kunnen gebracht worden.
Meer info: Sofie Meneve, Sofie Meneve.

JEUGDDAG ATLETIEK VLAANDEREN - 15 MAART 2025

Dit jaar staat de Jeugddag volledig in het teken van onze Belgische aflossingsteams.

“Laat de wervelwind in jezelf los en word een echte Belgian Tornado, werk zo soepel en krachtig samen als de Belgian Cheetahs, vlieg zo hoog en sierlijk als de Belgian Falcons en schiet razendsnel vooruit zoals een Belgian Rocket. Laat je inspireren door onze nationale helden en ontdek hoe jij het beste uit jezelf kan halen met snelheid, kracht, lenigheid en teamspirit!”

De Jeugddag zal net als de voorbije twee jaren opgesplitst worden in twee delen, er zal dus opnieuw een voor- en namiddaggedeelte zijn, van 9u30-12u30 en van 14u00-17u00. Zo hebben we ook telkens ‘maar’ een 700-tal kinderen tegelijk in de Topsporthal ipv 1400 gedurende heel de dag. In lijn met de andere initiatieven rond jeugdatletiek blijven we dus ook zelf inzetten op efficiëntie en meer activiteit.

Medewerkers
Wij vragen opnieuw aan de deelnemende clubs om medewerkers aan te leveren met een verdeelsleutel per aantal ingeschreven ploegen, maar we begrijpen dat deze medewerkers vaak meereizen met de deelnemers en dus enkel het dagdeel meewerken waarop de club deelneemt. Daarom zal elke club een medewerker (min. 16j) moeten voorzien per 3 ingeschreven ploegen (12 atleten), met een maximum van 4 medewerkers per club. Er zal dus een aparte medewerkersverdeling per dagdeel zijn, en daarbij komen we heel wat handen tekort. We hopen dat een deel van de clubmedewerkers alsnog een hele dag willen meewerken, en gaan daarnaast zelf op zoek naar extra helpende handen. Daarnaast moet elk ingeschreven groepje van 4 kinderen begeleid worden door 1 begeleider.

Promotie
Concreet vragen we van onze clubs dat ze de promotie naar hun leden opstarten en hun deelname voorbereiden. Ten laatste zondag 2 maart het voorlopig inschrijvingsformulier in te vullen via deze link, waarin ze een inschatting geven met hoeveel deelnemers ze aanwezig zouden zijn. Je kan nadien nog afwijken van de aantallen opgegeven in het voorlopige inschrijvingsformulier maar we vragen om ons te verwittigen indien het meer dan twee ploegen in eenzelfde categorie (kangoeroes-benjamins of pupillen-miniemen) zouden zijn.
Je kan de digitale affiche gebruiken om binnen jouw club promotie te voeren.

Inschrijvingsgeld
Kies je als club om deel te nemen aan de Jeugddag dan blijft het inschrijvingsgeld hetzelfde als vorig jaar, namelijk €5 per deelnemer, dit wordt achteraf gedebiteerd van de clubrekening. Hiervan gaat nog steeds €1 naar het goede doel van de topatleet, meer hierover in een volgend bericht.

Alle informatie rond de Jeugddag kan je terugvinden op onze website.
Voor meer informatie kan je contact opnemen met Nick Janssens via mail.