Procedure bijscholing organiseren vanuit club

Procedure bijscholingen georganiseerd door clubs

  1. Contacteer de federatie
    • Geef aan welk topic + welke inhoud je wil voorzien binnen de bijscholing
    • Geef aan of je hiervoor:
      1. Optie 1: zelf een docent wil inschakelen (+ naam en competenties van de trainer). Deze moet door de federatie goedgekeurd worden vooraleer er concrete afspraken gemaakt worden.
      2. Optie 2: hulp vanuit de federatie wil om een docent aan te duiden.
    • Geef weer wie de contactpersoon is in de organiserende club
  2. Federatie geeft wel of geen akkoord
    • Bij akkoord mag de club verder contact opnemen met de docent voor concrete afspraken rond datum, locatie, tijdstip etc. De federatie kan hierin mede ondersteunen, maar moet steeds in alle communicatie betrokken worden.
    • Bij geen akkoord, wordt de bijscholing niet erkend door de federatie en wordt er als gevolg geen attest opgemaakt in naam van de federatie of VTS.
  3. Een goedgekeurde bijscholing kan op twee manieren gefinancierd worden (steeds in overleg te bepalen met de federatie en afhankelijk van de voorziene budgetten voor dat atletiekjaar):
    • Optie 1: De club zorgt zelf voor de accommodatie en voorziet de verloning van de docent. Interne leden van de organiserende club kunnen gratis deelnemen. Externe leden dienen steeds een bedrag als VAT-lid, VAL-lid of niet-VAL/VAT lid te betalen via de webshop. De inkomsten van deze leden gaat integraal naar de organiserende club.
    • Optie 2: Financiering gebeurt deels door de federatie (verloning van de docent). Alle deelnemers (ook deze van de organiserende club) dienen zich in te schrijven via de webshop aan VAT, VAL of niet-VAL/VAT-lid tarief.
  4. Promotie wordt voorzien door de organiserende club en de federatie via verschillende kanalen (VAT-mail, officiële berichten, website, social media, …).
  5. Gebruikelijke deelnemerslijst wordt toegestuurd naar de contactpersoon binnen de club. Deze laat de lijst ondertekenen door elke deelnemer bij ontvangst en bezorgt na de bijscholing deze deelnemerslijst terug aan Sietske (sietske@atletiek.be). Communicatie rond de bijscholing wordt per mail doorgestuurd naar de ingeschreven deelnemers uiterlijk 1 dag voor de bijscholing door een verantwoordelijke vanuit de federatie.
  6. De federatie bezorgt het naslagwerk aan alle deelnemers na afloop en maakt de attestering in orde bij ontvangst van de gehand tekende deelnemerslijst. Het attest is voor elke deelnemer te vinden op zijn VTS-account. Iedereen kan een account aanmaken via volgende website: https://www.sport.vlaanderen/trainers-en-sportbegeleiders/opleiden-en-bijscholen/bijscholingen/melding-sportfederaties-bijscholing/

 

Gebruikelijke tarieven docenten:

  • Kids&Co en Running&Co
    • Webinar: €150/sessie (1u30)
    • Fysiek: €200/sessie (2u) inclusief verplaatsingskosten
  • Atletiek&Co
    • Prijzen zijn afhankelijk van het niveau van de spreker (bv. Buitenlandse spreker met uitgebreid palmares) en kunnen daarbij iets hoger liggen dan deze voor Kids&Co en Running&Co. Tarieven worden in onderling overleg bepaald.

Gebruikelijke tarieven deelname:

  • Kids&Co: €5 voor VAT-lid, €15 voor VAL-lid, en €25 voor niet-VAT/VAL-lid
  • Atletiek&Co: €15 voor VAT-lid, €25 voor VAL-lid, en €35 voor niet-VAT/VAL-lid
  • Running&Co: €5 voor VAT-lid, €15 voor VAL-lid, en €25 voor niet-VAT/VAL-lid

Noot: deze bedragen zijn de reguliere deelnamebedragen. Hier kan op worden afgeweken wanneer het gaat om grotere organisaties (bv. Opleidingsdag Atletiek, Symposium, …).

 

 

 

 

logosportvlaanderen-partnersport-vlaanderen-sponsorlogoworld-athletics-lockup-grad-charcoal-cmyk-member-federation-1logo-eaa